Kako korištenjem suvremenih online alata i usmjerenih digitalnih kampanja uključujemo mlade nezaposlene osobe u projekte mobilnosti
Autor: Mateja Gabor, meg. oec.
Što nam govore činjenice o (ne)zaposlenosti mladih?
Svaka 5. mlada osoba u Hrvatskoj u veljači 2021. bila je nezaposlena, pokazuje izvješće Eurostata. Hrvatska je po nezaposlenosti mladih zauzela visoko 8. mjesto u Europi. Loša statistika nije zaobišla ni Međimursku županiju. Naime, prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje – Područni ured Čakovec u lipnju 2021., osobe u dobi do 24 godine činile su 20,3% ukupne nezaposlenosti u Međimurskoj županiji, dok je u istom mjesecu 2020. godine taj udio bio niži – 19,2%. Što se tiče dužine čekanja na zaposlenje, udio dugotrajno nezaposlenih osoba, odnosno osoba koje na zaposlenje čekaju duže od 1 godine iznosio je 35,5% (743 osobe), dok je u lipnju 2020. godine udio istih bio 26,3%. U Hrvatskoj mladi u roditeljskom domu žive u prosjeku do 31,8 godina, a dulje od toga s roditeljima žive samo mladi u Slovačkoj dok se primjerice, mladi u Švedskoj stambeno osamostaljuju sa 17,8 godina. Pronalazak adekvatnog radnog mjesta prvi je korak ka financijskom osamostaljenju.
Je li formalno obrazovanje dovoljno na suvremenom tržištu rada?
Formalno obrazovanje svakako igra važnu ulogu u pripremi mladih za tržište rada. Osim općenitog znanja koje stječu u formalnom obrazovanju, pogotovo onom specijaliziranom za određene struke, mladi dobiju i nužno stručno znanje za posao. Ipak, iskustvo nam pokazuje da određene vještine koje poslodavci traže često nisu dovoljno zastupljene u formalnim oblicima obrazovanja. To se prvenstveno odnosi na životne vještine (eng. soft skills) u koje se ubrajaju komunikacijske i (samo)prezentacijske vještine, vještine primanja i davanja povratne informacije, umrežavanja, digitalne vještine i mnoge druge osobne i interpersonalne kompetencije koje poslodavci gledaju i cijene.
S druge strane, zabrinjava podatak iz istraživanja Centra za razvoj mladih (SIMS, 2021.) da otkad su nezaposleni, 69.5% mladih ispitanika nije pohađalo obrazovne tečajeve i seminare. Association Strive! u suradnji s međunarodnim partnerskim organizacijama kroz projekte mobilnosti nudi upravo razvoj potrebnih vještina i kompetencija za mlade i nezaposlene osobe čiji su potencijali trenutno izgubljeni na tržištu rada.
Što je mobilnost?
Mobilnost mladih odvija se u svrhu učenja, stjecanja novih vještina i osobnog razvoja te se bavi položajima mladih u neformalnom i formalnom okruženju učenja kao sudionicima razmjena mladih, rada s mladima i volonterstva. Sama definicija mobilnosti je sposobnost mladih ljudi da se kreću između različitih mjesta u svojoj domovini i izvan nje. Svrha mobilnosti je postizanje ciljeva osobnog razvoja, autonomije, u svrhu volontiranja i rada s mladima, obrazovnih sustava i programa, stručnog usavršavanja, zapošljavanja i karijere, mogućnosti stambenog zbrinjavanja i slobodnog vremena.
Kako informirati i motivirati 69,5 % mladih nezaposlenih u Hrvatskoj?
„Digitalni buster: Optimizacijom do karijere“ bavi se upravo tim pitanjem. Cilj projekta je optimizacijom suvremenih online alata i usmjerenih marketinških kampanja uključiti mlade nezaposlene osobe u sufinancirane edukativne programe i prilike koje nudi Europska unija. Projekt se provodi od travnja 2022. godine kroz 6 faza provedbe:
1. Edukacija volontera za korištenje digitalnih alata.
2. Analiza, mjerenje i utvrđivanje statusa digitalnih kanala.
3. Osmišljavanje i planiranje kampanja.
4. Izrada sadržaja, materijala i specifikacija.
5. Provedba online i offline kampanja.
6. Analiza rezultata i izrada izvještaja.
Grad Čakovec sufinancirao je prve 4 faze projekta u vrijednosti od 5.000,00 kn (663,62 €), dok su prihodi od članarina djelomično pokrili 5. fazu provedbe. No, projekt je tek na pola puta, dok edukacija i mjerenje tu ne staje. Predviđeno trajanje projekta je 2 godine.
Koji digitalni alati su korišteni?
U posljednih 6 mjeseci postavljen je Google Analytics 4, otvoren račun za Google Ads, Google Search Console i Tag Manager, testirana platforma Google for Non-profits te korišten Google Trends. Radi se o svim dostupnim online alatima koji omogućuju da putem digitalnih kanala informaciju prenesemo ciljanoj skupini, a u našem slučaju to su mlade nezaposlene osobe.
Kako je Grad Čakovec financirao projekt, pokrenute su testne kampanje putem društvenih mreža Facebook i Instagram sa geolokacijskim targetiranjem- Grad Čakovec (+17 km) i Međimurska županija (+20km). Rezultat toga je povećan broj posjeta našem webu iz navedenih područja kao i broj prijava na projekte mobilnosti iz Sjeverne Hrvatske. Postavljene su i testne kampanje na Google tražilici koje su na strive.hr dovele nove korisnike koji su pretraživali ključne riječi kao što su erasmus ili putovanja.
Korištene su i nove funkcije na Bitly-u. Link-to-bio jednostavan je i responzivan page koji okuplja najvažnije linkove na pojedinoj web stranici. Tako da će se klikom na ovaj link ili skeniranjem QR koda u nastavku moći doći do informacija za posljednja 3 objavljena poziva ili brže povezati na profil željene društvene mreže.
Što prethodi provedbi digitalnih kampanja?
Optimizacija. Jedna riječ, a dug proces. Potrebno je poboljšati sve što je moguće u danom vremenu. Bilo da se radi o sadržaju stranice na webu, frekvenciji objava na društvenim mrežama, kvaliteti plasiranog multimedijalnog sadržaja, opremi za kreiranje digitalnog sadržaja, prilagodbi komunikacije ciljanoj skupini, uvođenju novih funkcionalnosti, praćenju i analizi dobivenih metrika,…Što se dublje „kopa“ digitalni kanal, više je posla i prostora za poboljšanje.
Koliko ćemo mladih nezaposlenih osoba informirati o postojećim prilikama?
1%, 5%, 10% ili 35% ovisi o prikupljenim financijskim sredstvima. Digitalno oglašavanje, iako najpovoljniji oblik oglašavanja, skupo je za neprofitne organizacije dok algoritmi na društvenim mrežama za organske objave ne dopuštaju doseg velikog broja ljudi. Ovim putem pozivamo lokalne medije, mreže portala i portale namjenjene mlađoj publici da nas podrže u provedbi projekta donacijom oglasnog prostora za aktualne pozive na projekte mobilnosti.